wtorek, 13 sierpnia 2013

18 dni do Borówna!!!

Dokładnie 18 dni zostało do zawodów w Borównie. Zawodów na pełnym dystansie IRONMAN (3,8km pływania, 180km na rowerze i 42,195km biegu). Z jednej strony nie mogę się już doczekać a z drugiej obawiam się, że nie jestem wystarczająco dobrze przygotowany aby złamać upragnione 12 godzin. Zawsze jest tak, że ile czasu na przygotowania by nie było zawsze jest za mało. Naturalną rzeczą jest, że zawodnik myśli: ''Gdybym miał jeszcze 2 tygodnie poprawił bym jeszcze to i to.'' Jednak w ten sposób zawody odkładało by się w nieskończoność. Termin jest terminem i każdy ma takie same szanse aby się do zawodów przygotować. Ja już teraz mogę powiedzieć, że jestem w 75% zadowolony z swoich treningów. Wiem gdzie popełniłem błędy, jednak teraz są one już nie do nadrobienia. Wierzę w siebie i w to, że praca jaką wykonuje na treningach zaowocuje i pozwoli mi uzyskać upragniony wynik. Jak już wspomniałem obawiam się, że może jednak coś pójść nie tak jak sobie zakładam. Obawy zawsze są i będą. Na takich zawodach mogą dziać się przeróżne rzeczy. Mogę złapać gumę, mieć problemy z żołądkiem, mogą mnie łapać skurcze, mogę mieć kraksę na rowerze albo nabawić się odcisków uniemożliwiających kontynuowanie wyścigu. Oczywiście niczego z tych rzeczy sobie ani innym uczestnikom zawodów nie życzę. Mam nadzieje, że uda mi się bez większych problemów ukończyć zawody z zadowalającym mnie czasem.



Od 12 sierpnia pilnuję zbilansowanej diety pod względem źródeł energii ale i dostarczania mikroskładników pokarmowych. Ostatnie 2 tygodnie poświęcę pływaniu, ogólnej sprawności oraz rowerowi. Czeka mnie jeszcze zakładka 120km/12km którą planuję zrobić w piątek. Na przyszły wtorek zaplanowałem ostatnie długie wybieganie 25km. Natomiast od  25 do 29 zmniejszam objętość oraz intensywność treningów. Od 30 w planach mam rozpoczęcie ładowania glikogenowe.

Następny post będzie podsumowaniem ostatnich 3 tygodni oraz opiszę jaką mam taktykę wyścigu i odżywiania. Teraz przez ostatnie dni postaram się również więcej pisać o tym jak spędzam czas oraz jak wyglądają poszczególne jednostki treningowe. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz