wtorek, 8 maja 2012

XXII Bieg Solidarności 3 MAJA

Dnia 3-go maja w moim mieście odbył się XXII Bieg Solidarności, organizowany przez LKS Zantyr Sztum, Miasto i Gminę Sztum. Postawiłem sobie dwa cele na ten dzień:
- minimum 2 miejsce w kategorii ''najlepszych Sztumiaków'',
- złamać 37minut.
Na starcie biegu głównego na dystansie 10 km stanęło 280 osób w tym: Siergiej Okseniuk z Ukrainy oraz mistrz Europy w biegach przełajowych Mohtar Behnari z Val de Reuil z Francji. Uczestnikami biegu byli również zawodnicy Kenijscy. Wyścig wygrał Martin Matule, który był przed Johnem Tanui, na trzeciej pozycji uplasował się Sergiej Okseniuk, a czwarty był Moktar Behnari.





Pogoda do biegania nie sprzyjała. Było słonecznie i duszno. Start odbył o godzinie 16, dzięki czemu temperatura była już trochę niższa. O 15:15 wyruszyliśmy na rozgrzewkę. Przeprowadziłem swoją standardową rozgrzewkę, czyli 3km truchtania i rozciąganie. Następnie przebrałem się w strój startowy, chwilę potruchtałem, zrobiłem 2-3 rytmy i ustawiłem się na starcie.



Wyścig zacząłem dość mocno, pierwsze 500m w tempie 3:19/km. Jednak szybko się zorientowałem, że muszę zwolnić. Początek biegłem w grupie 7-8 osobowej. Tempo się unormowało w granicy 3:38-40. Trasa składała się z jednej małej pętli około 1km i 3 dużych po 3km. Przez cały czas biegło mi się bardzo dobrze i nie czułem zmęczenia. Na 5km zobaczyłem, że zbliżam się do kumpla z klubu i wiedziałem, że jak uda mi się go wyprzedzić i utrzymać pozycję to będę pierwszym zawodnikiem ze Sztumu. Zaczynając trzecie duże okrążenie zdecydowałem się na atak i wyprzedzenie Arka. Reszta biegu to ucieczka i trzymanie pozycji.


Gdy już byłem pewien, że utrzymam pozycję, biegłem swoje. Czas na mecie 36:18, 17miejsce w kategorii OPEN i 1 wśród Sztumiaków. Trasa Sztumskiego biegu była bardzo wymagająca technicznie: lekki podbieg o długości 600m i ostry zbieg o długości 100m z zakrętami, na których trzeba było wyhamowywać, żeby wykręcić. Mogłem "urwać" jeszcze 30-40 sekund, gdyby nie te ostre zakręty. Pobiegłem trochę za asekuracyjnie, ponieważ nie wiedziałem na co mnie stać. Zawody będę wspominać na pewno bardzo miło.
Wszystkie wyniki można znaleźć tutaj.




(W trakcie biegu jednego zawodnika ''odcięło'' i potrzebował pomocy.)

Poniżej prezentuje poszczególne kilometry biegów (min/km):

1.  3:33
2.  3:37
3.  3:38
4.  3:47
5.  3:38
6.  3:41
7.  3:48
8.  3:32
9.  3:36
10. 3:41




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz